Donderdag 21 april

21 april 2016 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Vandaag de laatste dag in Londen. Vanmorgen met de bus naar Greenwich geweest. De plek van de 0 meridiaan. Het is hier trouwens een uur vroeger dan in Nederland dus als jullie op moeten staan lig ik lekker nog te knorren ;)
Vervolgens met zijn allen koffie gedronken en marktje bezocht. Inkopen gedaan voor de Kids, kan natuurlijk niet zonder cadeautje voor ze uit Londen thuiskomen.

Hierna boottocht over de Theems. De Theems is geen rivier, maar een zeearm. Vandaar dat er de ene keer bij eb kleine strandjes te zien zijn langs de kust, die bij vloed weer verdwenen zijn. Mooi gezicht zo, Londen vanaf het water. Veel oude pakhuizen die zijn omgetoverd tot appartementen. Ook even stilgelegen voor de towerbridge. Uiteindelijk aangemeerd in Londen waar we met de metro naar de binnenstad konden gaan.

Ik ben samen met Henk v.d. Zee (docent Friese Poort) en twee studenten naar het imperial war museum geweest. Indrukwekkende expositie over eerste en tweede wereldoorlog en holocaust bezocht. De musea hier in Engeland zijn trouwens gratis en vrij toegankelijk. Bij binnenkomst worden we wel streng gecontroleerd en moeten we de tassen open doen, scherpe voorwerpen worden ingenomen.

Na afloop weer terug naar hotel in overvolle metro waar we als haringen in een ton in moesten staan.
Zo meteen gaan we met alle docenten een hapje eten als afsluiting en morgen om acht uur
's-ochtends vertrekken we weer naar Nederland.

Ik hoop dat jullie mijn blog wat leuk vonden en anders maar niet ;) Ik hoop dat jullie op deze manier een beetje met mij mee hebben kunnen kijken. Ik vond het leuk om jullie reacties te lezen, wens jullie alvast een prettig weekend en hoop jullie maandag weer te zien.

Gr. Marco

1. Elma:
    21 april 2016
    Goede reis terug en leuk om via je verhalen mee te kunnen "kijken".
  2. Marlies Methorst:
    21 april 2016
    24 miles before we home, heb je dat al gezongen als echte zeeman ? Goede reis en geniet nog maar even van je vrijheid maandag ben je alles weer vergeten :-)
  3. Henk:
    22 april 2016
    Heb ze met plezier en enige vorm van jaloezie gelezen. Goede reis terug!
  4. Henk:
    24 april 2016
    Mooi verslag, Marco. Bedankt voor je aanwezigheid en support... Goede vakantie!